marți, 11 noiembrie 2014

KLAUS IOHANNIS LA REALITATEA TV

Tânăra PSD-istă Cătălina Stefănescu. Câtă nesimțire!


M-am uitat aseară la Realitatea tv, la Klaus Iohannis, în virtutea inerției, știind că un candidat, oricare ar fi el, e nevoit să repete la infinit aceleași chestii sau, cum a fost cazul aici, să răspundă la infinit aberațiilor debitate de Ponta și căzăturile lui legate de tăierea pensiilor, ruperea Ardealului și “moștenirea Băsescu”.

Niciodată n-am crezut că Iohannis e un “mut”, în accepțiunea țărâmbeților care vor să-l scoată la taclale, dar acum mi-am dat seama că există o noimă în această etichetă. Klaus Iohannis ar putea reprezenta “populația mută”, nu doar a ultimilor 25 de ani, acei oameni ofensați de vulgaritate, gargară, corupție, șmecherii și miștouri ieftine.

Mi-a atras atenția o frază a lui Iohannis referitoare la panourile cu tâmpenii despre tăierea pensiilor din campania lui Ponta, pe care n-am văzut-o reluată astăzi de jurnaliști: “Mi s-a părut interesant să scrii o minciună cu litere așa mari!”[1], a zis el.


Şi nouă ni s-a părut foarte interesant să ne aducem aminte de noi pentru că, în lumea noastră, bunul simț natural s-a estompat în timp și, de prea multă vreme, aberațiile nu ne mai sar în ochi pentru că ne-am obișnuit cu ele. Trebuie să vii de departe ca să mai suferi o mirare!

La prezidențialele Năstase-Băsescu încă mai erau reguli în campania electorală, mai puțin într-o parte a Moldovei unde, de la Putna, unde nu puteai să intri la mormântul de unde se ridica damful sfânt al moaștelor lui Stefan cel mare până nu dădeai cu piciorul într-o pancartă cu poza Dana și Adrian Năstase care dăduseră bani…probabil ca să fie activat spiritul domnitorului, până pe la Brașov. Atunci am știut că sigur votez și că-l votez pe Traian Băsescu!

De-atunci a fost tot mai rău! Cei care se întorceau în țară prin vest în timpul loviturii de stat începută în 2012 povesteau oripilați despre afișele macabre cu Traian Băsescu iar de-atunci încoace orice campanie electorală a fost formată doar din minciuni și grobianisme. Presa și politicienii au transformat electoratul într-o masă de chibiți ai unui joc ce n-ar avea nici o legătură cu el iar votarea a devenit doar un pariu pe bețe de chibrit!

Acum, Klaus Iohannis le-a tras cablul cu sticleți din priză și toți trag de el să restabilească starea de fapt în care unii se simțeau atât de bine!

La aberațiile cu “ruperea Ardealului”, neromân, neortodox, Iohannis a replicat doar că astea sunt “cretinisme”, că suntem stat laic și nu discutăm în politică despre religie și etnie, exact cum am fi răspuns și noi acum mulți ani, înainte să ne stricăm și să ne îndepărtăm de natura noastră de bază din cauza acestei influențe nenorocite a mass-media.

Aseară, a răspuns și la mitocănia “Iohannis e omul nemților”: Strămoșii mei au venit aici acum 850 de ani! Să intri în pământ, nu alta! Câți români pot să-și identifice înaintașii de acum 850 de ani? (Mai niciunul, ce să mai!)

Când a fost întrebat despre plimbarea pozată a Elenei Udrea la Paris împreună cu șefa CSM a zis că-i viață personală și nu discută. Exact cum am fi zis și noi altădată, înainte să decădem la nivel de bârfe.

Acum e zarva cu “confruntarea” în care Ponta vrea să-și atragă contracandidatul pe terenul lui mocirlos ca să se marketizeze mai bine.

REVISTA PRESEI, prezidentiale 2014

Pe acest subiect, cei patru moderatori de la Realitatea, au încercat să obțină, pe loc, o angajare de participare din partea lui Iohannis la emisiunea din această seară în care vine și Ponta. Mi-am adus aminte de Cristian Tudor Popescu, cel care i-a cerut lui Adrian Năstase să renunțe, atunci, pe loc, la partidele de vânătoare.
 
Nu poți să faci asta! Chiar dacă REALITATEA TV a fost prietenoasă cu Klaus Iohannis și el are nevoie de prieteni, în condițiile în care presa e afiliată politic, plătită de exploatatorii cu cianuri și angajată “sub acoperire”, nu poți să-i ceri să se hotărască pe loc, fără consultarea staff-ului și acceptând necondiționat termenii lui Ponta doar ca să obții exclusivitatea! 

Nimeni nu spune, de pildă, că Ponta a refuzat întâlnirea cu Iohannis la TVR1 dar a făcut program de “confruntări” la televiziunile pe care le-a vrut el, între care se află și Realitatea!

Am mai văzut politicieni luați sub aripa sau pana jurnaliștilor: Năstase, Geoană, Crin Antonescu…


[1] Andra Miron: “Doar Victor Ponta mărește pensiile!”
Klaus Iohannis: Să știți că sunt două mesaje: unul l-am văzut acuma când am venit spre Realitatea tv, pe un panou și mi s-a părut interesant să scrii o minciună cu litere așa mari: doar Ponta a micșorat impozitele! REALITATEA TV, 10 Noiembrie 2014, JOCURI DE PUTERE