vineri, 16 octombrie 2015

BRAND DE ŢARĂ: TIRANIA SPECIALĂ

 
L-am văzut zilele trecute pe sociologul Vasile Dâncu siderat de faptul că 1/3 din cadrele didactice sunt “suplinitori”.

Acuma, s-o lămurim pentru jurnalistele din televizor care vorbesc despre ce nu știu, de pildă unele cred că suplinitor înseamnă că nu și-a dat cadrul didactic niște “examene speciale” iar alții cred chiar că suplinitorii sunt cadre didactice necalificate.
Suplinitorul este un professor, calificat, evident, care dă examen în fiecare an ca să ocupe un post temporar, fiindcă titularul este, de obicei, în concediu de maternitate sau pentru că posturile vacante nu sunt scoase la concurs. Mai mult, știu pe cineva care, în ultimii doi ani, a luat peste 9,50 la titularizare (lb. română) dar nu și-a găsit nici măcar un loc de suplinitor, necum de titular. Înțelegeți, jurnaliști și dom’ professor Dâncu?
Posturile nu sunt scoase la titularizare, asta e!

Apoi, mai sunt locurile liderilor de sindicat - de care țara e plină - care sunt ținute calde pentru eventuala întoarcere a acestora, cărora li se adaugă locurile pe care sunt titulari inspectorii școlari, cei care, grație politizării până-n măduva oaselor, pot fi schimbați după cum vrea imbecilitatea politică.

În fine, mai sunt locurile ce nu vor fi ocupate niciodată de un professor calificat pentru că sunt inacceptabile fie ca navetă, fie din alte motive pe care toată lumea le știe dar nu-i frumos să vorbim. Să fie clar, școlile cu “simultan” sau nr. mic de elevi trebuie desființate iar copiii duși cu microbuzele în școlile mari fiindcă nu învață nimic pe coclauri. Acelea sunt școli ținute pentru neamurile primarului, secretarului, etc. și pentru voturi.

Deci, înc-odată: suplinitorii sunt profesori calificați (dacă se poate spune așa) care, cel mai adesea nu și-au găsit un loc de titular fiindcă n-au pile. Necalificații, nu sunt neapărat “cu liceul”, cum se spune, ei pot avea facultatea doar că nu sunt profesori (pot fi ingineri sau… altceva). Deci, treimea ocupată de suplinitori are, cum vedeți, alte cauze decât faptul că profesorii nu sunt în stare să ia peste șapte la titularizare. Numai presa a scornit asta amestecând pervers citate din lucrările câtorva idioți cu faptul că învățământul românesc nu e bun pentru că, vezi doamne, uite ce proști sunt ăștia care aplică să fie profesori!

Ce nu se spune la televizor e că posturile din învățământ, și probabil peste tot la stat, sunt păstrate cu grijă pentru odraslele lucrătorilor în domeniu. Se pare că directorul de școală pur și simplu nu e obligat să le scoată la concurs. Poate, în schimb, să titularizeze pe post de profesoară o învățătoare titulară după ce aceasta și-a luat diploma la o facultate de “X și 0”. Asta poate! Şi, în general, poate să facă ce vrea mușchiul lui! 

La fel și unele cadre didactice care folosesc școala ca pe o clădire proprietate personală, de exemplu, ca pe un after-school la care părinți sunt șantajați, prin metode specifice, să-și lase copiii contra unor sume consistente dar neoficiale, de care nu se dă socoteală nimănui, poate doar aceluia care primește șpaga mai sus. Fiindcă altfel nu s-ar putea, nu!?

Apropo de “X și 0”: 4 000 de “profesori”… calificați acolo așteaptă să câștige procesul cu statul, studiile să le fie recunoscute și să dea năvală ca să ocupe “treimea” ținută netitularizabilă. Şi să vezi ce note mari vor lua pentru că ei vor ști din vreme cum se modifică programele după care se alcătuiesc subiectele de examen (care se tot schimbă la unele discipline după un an pe altul) spre deosebire de ceilalți care află cu două săptămâni înainte!

Iar, în timpul ăsta, liderii de sindicat din învățământ negociază tot felul de aberații, de la mărirea salariilor, egalitarist și la grămadă, a tuturor angajaților din învățământ (de s-a ajuns ca un guardian să aibă mai mult decât un professor mai tânăr), până la aroganța nejustificată de a acorda statutul de autoritate publică și profesorilor.
Adică, statut special.

Nu e de ajuns că sistemul de învățământ e, practic, stat în stat (nici măcar nu se sinchisesc să respecte repartizarea computerizată a elevilor în licee, nu poți da afară din sistem un șpăgar, un bătăuș, un professor care nu-și ține orele, un pervers care pozează copii la toaletă etc.) dar îi mai dai și voie să folosească “forța” asupra elevilor.
În plus, au observant cei de la Digi24, s-ar putea alege, pe viitor, cu pensii speciale în baza acestui statut.

Ştii care-i treaba cu pensiile speciale? Pur și simplu mafia politică se asigură de electorat fidel și-și securizează locul la ciolan. Asta-i treaba!

Asta tot face acest general Oprea care ar fi trebuit să fie trecut în rezerva de “tristă amintire” comunistă de multă vreme. Cât s-a plimbat cu tractorul pe la conducerea țării - timp în care restul plevei politice a stat cu capul la cutie și încă ține-n ea până trece “lupta anticorupție” (pe care o s-o îngroape pân’ la anul!) -  generalul mult salutat de presa sensibilă la “grade” a reînființat cele 150 000 de pensii special iar membrii UNPR s-au înmulțit ca virusul gripal la vreme de achiziționat vaccinuri. Acum vrea să-și tragă aproape vre-o 300 000 de angajați din învățământ (e de presupus că sindicalistul M. Nistor vrea statut special și pentru femeia de serviciu, secretare etc. pentru că și ele sunt neamuri).

Totuși, e adevărat că există multă violență în școli și chiar știu un caz grav de professor nevinovat bătut, nu o dată, de niște copii scelerați, cu polițistul de țară stând ca prostu’ și dând din umeri că n-are ce să facă dar altă soluție decât niște gardieni implicați și eventual reînființarea unor școli “speciale”, ca să nu le zic de corecție, nu există. În același timp, însă, trebuie să știți că o parte din reacțiile violente ale copiiilor se datorează insultelor proferate de către profesori sau, uneori, chiar e vorba de bătaie unu la unu acolo unde profesorul începe.

De-asta ar vrea unii profesori statut special: ei să insulte și să lovească iar elevul sau părintele să stea drepți și să-nghită!

În rest, să stăm și să lăudăm sistemul de învățământ românesc fiindcă uite câți olimpici dă lumii, e total neproductiv. Olimpicii, bravo lor și profesorilor!, dar sunt rezultatul meditațiilor, adică nu sunt produsul sistemului de învățământ propriu-zis, și vor lucra pentru alții, pe alte tărâmuri și nu pentru miorița. Evident, nu vorbesc de tot felul de olimpiade făcute de supermarketuri sau d-astea înființate ca să câștige unul și altul bani - pentru că sunt cu plată - și cu care să-și umfle câte un professor portofoliul de nimicuri.

În altă ordine de idei, nici n-are rost să le tot dăm copiilor acele teste unde îi întrebăm la infinit dacă se-nvârte pământul în jurul soarelui sau invers, după care să ne râdem superior la tv. că ce proști sunt românii! La urma urmei, nici una dintre variante nu e tocmai exactă!

Nu e nevoie de testele PISA ca să-ți dai seama că învățământul românesc nu este efficient și nici nu va fi, indifferent că mărești/scazi salarii sau că mai vii cu nu știu ce reformă. Unii sugerează că ar trebui reformat din temelii, adică dărâmat și făcut altul dar, mai mult ca sigur, ar ieși ceva identic!

Altă soluție decât încurajarea, prin lege, a învățământului privat (care să includă neapărat clasele primare), nu există!

P.S. Nu generalizăm, știm că nu toți sunt la fel dar cei care fac “legea” în sistemul de învățământ sunt cam toți o apă și-un pământ!

“Adrian Cuculis, avocat ce reprezinta in instanta peste 9.000 de absolventi ai Universitatii Spiru Haret in aceasta speta, a declarat pentru HotNews.ro care ar fi efectele promovarii acestei OUG si cum s-a ajuns la aceste procese.”
“Potrivit lui Adrian Cuculis, peste 35%-40% dintre clientii sai, pe aceasta speta, sunt profesori.”
“Doar jumatate din salariatii bugetari sunt profesori, medici, politisti, militari sau magistrati, respectiv 680.000 de oameni, adica cei care livreaza efectiv un serviciu in Romania, restul angajatilor de la stat sustinandu-i pe acestia prin servicii de suport, relateaza Ziarul Financiar.” http://www.ziare.com/social/romani/o-treime-din-bugetari-sunt-soferi-si-secretare-904004
“Actorul Alexandru Arşinel a intrat în UNPR cu o lună şi jumătate înainte să-i expire mandatul de director al Teatrului „Constantin Tănase“, instituţie aflată în subordinea Primăriei Capitalei, condusă interimar de Ştefănel Marin, membru UNPR.”
Citeste mai mult: adev.ro/nw84lh
Rețeaua transferurilor frauduloase: jumătate dintre elevii picați, relocați la licee de top http://www.evz.ro/reteaua-transferurilor-frauduloase-jumatate-dintre-elevii-picati-relocati-la-licee-de-top.html
“Dupa ce Ministerul Educatiei nu a dus la indeplinire planul senatorilor de a desfiinta aceasta agentie si dupa ce Comisia Europeana a avertizat ca UEFISCDI “a sporit eficienta finantarii publice”, Comisia pentru invatamant condusa de Ecaterina Andronescu discuta astazi despre infiintarea unei noi institutii, care sa imparta cu UEFISCDI gestionarea celor mai putini bani pentru cercetare din UE. HotNews.ro a obtinut un document care contine propunerile Comisiei din Senat, la o ordonanta a guvernului pe cercetare.” http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20516439-document-senatul-calca-picioare-avertismentele-comisiei-europene-vrea-reorganizeze-din-nou-finantarea-cercetarii.htm