vineri, 22 august 2014

AROGANŢA LUI ADRIAN NĂSTASE




Ieri, cu ocazia eliberării condiționate, Adrian Năstase a ținut o conferință de presă la poarta închisorii, în termenii stabiliți de el, de la-nceput până la sfârșit. Cu aroganță, adică, spre stupefacția presei care crede că, la picioarele ei, ar trebui să se căiască politicienii aflați în opoziție cu orientarea postului și să se pocăiască poporul rușinat de propria mentalitate.
Ieri, aroganța lui Adrian Năstase nu m-a deranjat deloc. M-a deranjat aroganța jurnaliștilor moraliști care au în spatele lor sponsori nedeclarați în numele cărora încearcă să tragă politica de sfori.


Adrian Năstase își instalase o dictatură personală, își trăsese o avere a cărei valoare nici acum nu știm cât este, închisese gura presei-în principal cu sponsorizări de la buget și scutiri de taxe- și credea că Justiția e sub El Însuși. Dar, pentru că, la noi, corupția e generalizată și nici “lumea civilizată” nu s-a sfiit să profite de asta, Adrian Năstase se consideră o victimă politică. Adică, la cât s-a furat în țara asta, de ce-ar fi sărit Justiția tocmai la gâtul lui? Vre-o șase mii de întreprinderi au fost “privatizate” prin metoda falimentului (și-ncă nu s-a terminat!) iar restul societăților de stat au fost preluate, efectiv, prin așa-zise inginerii financiare, adică pe nimic și, cel mai probabil, nimeni nu va mai plăti pentru astea.

Corupția lui Adrian Năstase a fost profitabilă pentru mulți, de-asta el nu-și recunoaște vinovăția,  mai ales că prăduiala a continuat și după el iar,  în zilele noastre, corupția continuă la vedere și e chiar legalizată. De ce s-a ascuns PDL-ul la alegerile locale în ARD și a lăsat USL-ul să înghită tot iar acum a dispărut într-o alianță vopsită de unde scoate rar un singur scâncet de fantomă prinsă între două lumi: O duc oamenii mai bine cu Ponta? Pentru că fug de anti-corupție, d-aia!

În fond, deși Adrian Năstase l-a ridicat pe Ponta copăcel, Traian Băsescu l-a împiciorogat și i-a suflat în pânze ca să-i ducă mai departe proiectul stânga-dreapta, gaze de șist etc.

Deci, aroganța lui Adrian Năstase nu m-a deranjat, pentru că era folosită în apărare.

După câte mizerii arogante am suportat din partea presei, care și-a bătut joc de libertatea cuvântului, din partea politicienilor de toate culorile, a analiștilor, climatologilor, meteorologilor, teologilor, sociologilor, preoteselor etc., aroganța lui Adrian Năstase a fost chiar amuzantă.

Păcat că presa nu s-a distrat la fel de bine!

P.S. Atâta doar că n-o să-i dureze această imagine lui Năstase pentru că Voiculescu i-a trimis déjà o bezea camaraderească iar Antena3 sigur o să-și facă un tricou cu el!

ADRIAN NASTASE, parte din conferinta de presa


“Rugămintea mea este să nu v-ămpingeți, ca să nu generați un breaking news, în felul ăsta!
-Sunteți, în sfârșit, liber. Cum simțiți aerul libertății?
-Procedăm în felul următor: eu vă spun câteva cuvinte după care o să-mi puneți câteva întrebări. Sunteți pregătiți?...OK!
Mă bucur să vă salut! Vă mulțumesc c-ați venit în număr așa de mare să mă-ntâmpinați; așa cum vedeți ăăă…am rămas același…încercările din ultimii ani cred că mai curând m-au întărit, am nevoie de ceva timp ca să-mi lămuresc proiectele pentru viitor, vreau să stau cu familia mea, le mulțumesc foarte mult pentru faptul că în aceste luni foarte complicate au fost alături de mine, am diverse idei extravagante, n-o să vi le spun acum…nici nu știu dacă o să vi le spun pentru că, în definitiv, bănuiesc că, în ultimii 10 ani, ați dus-o foarte bine fără mine, în ultimii doi ani, și mai bine…
Așa, ca o observație preliminară, aș spune că, statul român, în momentul de față, are numai două puteri: Executivul, format din Președinte și Guvern, și Justiția. Ar fi necesară o a treia Putere, Legislativul și probabil, pentru că acum pot să vorbesc mai liber, aș spune că ar fi nevoie anul viitor de alegeri parlamentare anticipate care să construiască un parlament solid șicare să resolve unele dintre problemele care, în momentul de față, sunt fără răspuns. Dar ar fi nevoie, fără îndoială, de schimbarea legii electorale și revenirea la votul pe liste astfel încât să se profesionalizeze parlamentul. Una dintre idei.
O altă idée și bănuiesc că nu o să vă surprindă foarte tare ce vă spun, am așteptat până acum să vă comunic un lucru care mi se pare absolut normal mai ales după experiența din ultimele luni, din ultimii ani. Cred că ar trebui înțeles un lucru simplu: din când în când este nevoie de o lege de amnistie fiscală dar este nevoie și de o lege a grațierii. Cred că ea trebuie să fie într-o formulă înțeleaptă, nu aberantă cu limite până la șapte ani dar, realizată într-un mod intelligent, o astfel de decizie ar fi absolut necesară."


"-Cum arată omul politic Adrian Năstase după aceste condamnări? Sigur, ne-ați spus că n-aveți cum să vă-ntoarceți…
-Acuma, mi-e foarte greu să definesc un om politic cum sunt eu în momentul de față, un om politic cum sunt eu neavând dreptul să votez, neavând dreptul să fiu ales, neavând dreptul să intru în funcții publice …aș putea să fiu eventual consultant politic si să fac eventual contract cu unele dintre televiziunile voastre pentru a explica diverse lucruri.
-La catedră vă-ntoarceți!
-Am de gând să mă-ntorc la catedră și am văzut că au fost câteva  comentariii inteligente  din partea unor ziariști, unul dintre ei mi s-a părut că nu a avut dreptate… Cristian Tudor Popescu era supărat pe faptul că am primit niște zile câștig pentru c-am scris niște cărți. Are, cum să spun, o posibilitate extreme de simplă  Cristian Tudor Popescu poate să transmită la parlament, de exemplu, o propunere de schimbare a legii. Deocamdată, îmi pare rău să-i spun, dar și munca intelectuală poate să creeze aceleași avantaje ca și munca fizică. Nu știu, dacă aș fi jucat tenis, de exemplu, aici și câștigam un turneu, aș fi putut să obțin niste zile câștig. Sau dacă săpam un șant. Dac-am scris o carte, lucrul ăsta n-ar trebui să fie prețuit? In sfârșit, deocamdată, la nivel legislativ, lucrul acesta este acceptat. Sigur, trăim într-o țară liberă și dacă până și procurorii au fost de accord că libertatea de exprimare trebuie să fie…este garantata, atunci n-aș putea eu să nu accept libertatea de exprimare pentru criticul de film, critical de tenis și critical politic Cristian Tudor Popescu.
-Cum comentați încarcerarea și implicit condamnarea lui Dan Voiculescu?
- Deja mă duceți într-o zonă în care nu vă mai răspund decât după ce îmi fac firma de consultanță și fac un contract cu dv. Alte întrebări… nu mai aveți…"