miercuri, 7 decembrie 2016

Luați de votați! Anti-campanie electorală.




Răul cel mic e identic cu Răul cel mare


Orice vot dat de-acum încolo este între ultrareligioși și ultrasexoși. Ca să fie clar. Ne-am apropiat ireversibil de această radicalizare grație băgării în seamă, cu tupeu, a organizațiilor religioase care cereau modificarea Constituției prin adăugarea precizării nenecesare a definirii căsătoriei ca uniunea dintre un mascul și o femelă. Până acum, se înțelegea de la sine dar acum, de când s-au băgat ăștia în seamă, am pus de-o dilemă. Nu contează că se plimbau cele două suflete pereche și de același sex pe la televizor să convingă pe toată lumea că iubirea lor este compatibilă cu căsătoria. Dacă nu se băgau în față, ca să se poziționeze doctrinar pe dreapta populară, activiștii cruciați, ne făceam că nu-i vedem. Așa, apele vor trebui să se despartă, musai. Adică, ori ești de partea ăluia cu nouă copii care nu vrea să se mântuiască singur (vrea să ne ia și pe noi cu el), ori de partea aruncării copiiilor în arena cu iubiri multisex!

Desigur, partidele nu vorbesc despre asta. Partidele vorbesc despre ce vor ele. În principal despre cum electoratul trebuie s-aleagă răul cel mic. Nu spune nimeni care e răul cel mic. Toată lumea îl arată cu degetul pe răul cel mare, care se găsește în tabăra adversă.
În realitate toate partidele îl conțin pe Răul cel mare dar ți-l arată numai pe cel mic.  Ştim asta pentru că toată viața am votat răul cel mic și ne-am ales cu o mulțime de rele mari.
Niciodată nu mi-au plăcut politicienii care horesc împreună cu masele, care participă la slujbe religioase și se închină ostentativ, cu presa de față; nici cei care fac promisiuni electorale fără nici cea mai mică intenție de-a se mai uita pe ele sau care își împing copiii în față după modelul prințișorului communist, chiar și numai să ni-i arate; clanurile politice (rude de sânge sau prin alianță, fini, nași, cuscrii etc.) îmi repugnă dar ele se găsesc pe tot spectrul politic. Totuși, i-am votat.

Toate nunțile lor, cununările, aniversările, botezurile, polipii pe care și i-au scos în bătaia camerelor de luat vederi, grăsimile, fixativul, glumițele, grosolăniile, superficialitatea, datul la-ntors etc. a trebuit să le vizionăm și noi, vrei-nu vrei. Ostentația unora dintre politiciene sau prostul gust, lacrimile de campanie, pomenile către săraci, umilitoare, de altfel, făcute din furtișagurile specifice, ar fi trebuit să ne oprească pe loc de la a mai vota fiindcă în astfel de manifestări se vede și caracterul omului și e clar că n-avem nimic în comun. Am votat niște oameni cu care n-aveam în comun nimic important.

Am observat, de pildă, că scopul perpetuu al politicienilor este, în parallel cu urmărirea propriilor scopuri, să ne demonstreze nouă că ceea ce considerăm a fi important este ori greșit, ori imposibil. După care să dea vina pe noi că lucrurile merg prost sau că am ales prost. Ei se freacă, aceeași oameni, de Putere, de mai mult de-un sfert de secol și ne reproșează nouă că nu știm s-alegem. Sigur, și presa le ține isonul și bate câmpii pe ideea asta de parcă presa n-ar trăi din alegeri proaste. De pildă, alegerile uninominale erau o idée bună pentru că se apropie cel mai mult de voința electoratului și pentru că aveai pe cine să tragi la răspundere, direct, ca alegător dar acum au picat. Explicația e că n-a mers fiindcă alegătorul prost pune ștampila pe candidatul prost. De parcă alegătorul l-a pus p-ăla pe liste, nu partidul. Am optat pentru trei sute de parlamentari, nu s-a pus. Explicația este că alegătorul prost nu-și poate da cu părerea despre un așa subiect de finețe. Anul ăsta avem alegeri după o lege electorală care nu mai permite partidelor să ne scoată ochii cu afișe de zeci de milioane. Am înțeles că e ultima dată pentru că toți politicienii sunt de accord că trebuie să se dea liber din nou la sponsorizări massive fiindcă așa nu se mai poate. Presa, mai ales, principala beneficiară a banilor din campanie, e nemulțumită și va face lobby pentru schimbarea legii.

Presa e și cea care îndeamna la vot făcând apel la conștiința civică a oamenilor. Ce nerușinare!

Argumentele sunt mereu aceleași: pentru asta au murit oamenii la revoluție, să n-aleagă altul în locul tău, să nu mai iasă PSD-ul pe locul întâi, să se mărească pensiile și salariile de la stat, să curgă democrația, pentru că votul tău contează, ca să alegi schimbarea, răul cel mic, patrioții sau Europa și, unul nou, să nu se mai întâmple un nou Colectiv.

Ce nerușinare! Trebuie să fii un mare mincinos să spui asta. Nici prin cap nu le trecea oamenilor la Revoluție ce se va întâmpla. De exemplu că vor fi mai cercetați sociologic și mai “ascultați” decât pe vremea lui Ceaușescu. Sau că instituțiile statului vor fi mai politizate decât pe vremea lui Ceaușescu! Că vor veni niște “gânditori” care le vor interzice să gândească cu mintea lor!

Apoi, votul nu contează, alegătorul nu contează, schimbarea pe care o tot așteaptă unii nu se va produce pentru că, odată ce se vor vedea cu sacii în parlament, politicienii vor face numai ce vor ei sau alții, numai ce așteaptă electoratul, nu, și asta știm din experiența de până acum. Într-adevăr, prezența la vot dă iluzia că democrația există dar e doar o iluzie. Referendumul e democrație dar, la ce ieșiri isterice am văzut vizavi de această formă de consultare a populației, putem să ne dăm seama că ăstora le repugnă ideea de democrație.
În rest, PSD-ul are un electorat pe care se bat toți ceilalți, fie că le aruncă o ciosvârtă la salariu, fie că-i cheamă la biserică și le arată inimioara, “patrioții” se contrează cu “străinii” doar până când se vor înțelege la preț iar PNL-ul n-am auzit să vină cu măsuri pentru evitarea unui nou Colectiv. Mai ales că nici nu știm ce-a fost acolo.

Cât privește Răul cel mic, un lucru am învățat până acum: s-alegi Răul înseamnă să te sacrifici pentru o cauză care nu e a ta și nu merită, și care va distruge tot ce era bun și pentru tine!
“Prostia inseamna sa faci acelasi lucru in mod repetat, asteptand rezultate diferite.” – A. Einstein” http://www.cristiancalin.ro/selection/  
“1. Posibilitatea de a alege răul cel mai mic. Nu pe bune?? Asta e ca aia din banc "cu Alifie sau fără Alifie".” http://cetin.ro/5-motive-pentru-care-sa-nu-mergi-la-vot/
“Când vrei să faci o omletă, mergi la Profi sau la Carrefour-ul de cartier și, dacă nu mai sunt ouă de găină, cumperi icre? De ce nu?! Tot ouă sunt și acelea. Cine știe, poate iese o omletuță, dacă le spargi. Dacă nu faci asta, de ce ai vota ceea ce nu îți trebuie?! Pentru că așa ți-a spus vânzătorul?” https://tita.ro/2016/06/daca-nu-ai-ce-vota-nu-merge-la-vot
Inca nu am vazut un candidat sa isi doreasca participarea populatiei la actul politic (altul decit transhumanta la urne). […]Tot ce am vazut este „Voteaza-ma, caci stiu EU ce e bine pentru tine!” https://goamanu.wordpress.com/2016/06/07/de-ce-nu-am-mers-la-vot/
“Cum rămîne  atunci cu răul cel mai mic, pe care îl tot votați de vreo 20 de ani … ? Da, așa e, viața e povestea alegerii răului cel mai mic . Înțepătura și febra vaccinului sînt răul cel mai mic, comparativ  cu prăpădul bolilor pe care le previn. Cu o condiție : virusul din vaccinuri  trebuie să fie mort, ca să vindece .” https://lucianpostu.wordpress.com/2014/10/22/de-ce-sa-nu-mergi-la-vot/
“…m-am săturat să aleg întotdeauna “răul cel mai mic! Nu mai vreau! Dacă îmi pui în față, de exemplu, 5 farfurii cu căcat, mă obligi să aleg farfuria cu căcățelul, în dauna căcătoiului? NU VREAU! M-am săturat…!” http://www.bobses.eu/2014/07/30/m-am-hotarat-nu-mai-merg-la-vot/
E ca și cum le-ai spune românilor atunci când merg să voteze „Alegeți-vă otrava!”. Când scapi de un membru al Parlamentului care e corupt, cel care îi ia locul e și mai corupt. Acest cerc vicios al corupției în România va continua.” https://www.comisarul.ro/politic/exploziv/cand-romanii-merg-la-vot-e-ca-si-cum-li-s_682489.html
“Dacă e interesul lor să le voteze pentru că e pentru binele lor și al copiilor lor… perfect… asta e. Dar asta cu „răul cel mare vs răul cel mic” e doar o manipulare ordinară.
Orice „rău” căruia îi creezi condiții și îi dai putere va deveni „mai rău”… „răul cel mare”. “ http://www.democratiedirecta.com/blog/nu-inteleg-ce-unire-vor-cu-raul-mai-mic/
Numai că eu, duminica aceasta (11 Decembrie 2016) ALEG să NU votez pentru că am și dreptul acesta dea spune NU! Nu sunt de acord cu nici un candidat și chiar nici unul nu mă reprezintă.
M-am săturat să fiu nevoită să votez cu “răul cel mai mic” sau cu vreun clovn care mă minte cel mai frumos.” http://www.ziartarguneamt.ro/eu-nu-votez-stop-vot-nu-vota-de-ce-alegerile-trebuie-boicotate
In 2012, erau doar 3% voturi anulate. Acum sunt 6%.
In 2012, era doar 60% neprezentare la vot. Acum e 70%.
Nu s-a inregistrat nicaieri in Uniunea Europeana un asemenea rezultat.” https://capitalismpepaine.com/2014/05/27/partidul-voturilor-anulate/
stampila like si stampila dislike numa bune de folosit pe 16 noiembrie la vot pentru cei ce vor sa isi anuleze votulhttp://www.paulmaior.ro/tag/stampila-dislike/