Ei de ce nu candideaza? |
Un actor
politic!
Un animal
politic este încă din antichitate dar, în zilele noastre, este mai mult actor
politic.
Ce calități/defecte
trebuie să aibă el?
Să aibă
carismă (priză la public, să prindă
sticla), să fie un bun communicator, să fie agreat de partenerii externi (sau strategici), să aibă stomacul tare (să nu vomite), să fie un bun încasator (să rămână în picioare după ce dai în el
ca-ntr-un sac de box)…
Recuzită:
staff de campanie, sponsori neștiuți, televiziuni ostile sau prietene,
consultanți americani, casă de sondaje, un glonț de argint (sau de aur fiindcă
presa a upgradat legenda)
Slogan: să
sune bine, să țină de foame
Mesaj principal
către alegători: să aleagă răul cel mai mic, să-i fie rușine dacă nu votează
Strategie: sondaje,
campanii de presă, șantaje, campanii de presă, populisme, patetisme, pomeni
electorale, campanii de presă…
Norme de
aplicare
Se ia un
politician pur-sânge, independenții sunt excluși prin lege din politică, se dă
cu el pe la nasul telespectatorului și, dacă face un zvâc în sondaje, se purcede
la marketizarea personajului. Analiștii își dau cu părerea, de bine despre
candidatul preferat, de rău pentru contracandidat și de “nu prinde sticla”
pentru cei care trebuie eliminați.
Să fie un
bun communicator înseamnă să aibă limbariță, logoree, să fi băut apă din
clopot, să spele varză, să dea din gură, pur și simplu, nu contează că nu spune
nimic. Şi Vanghelie comunică, presa e
moartă după el!
Apoi
scenariul se scrie după sondaje: o veste bună despre candidat la tv-un sondaj
în care candidatul crește în ochii electoratului, o promisiune pentru
mase-candidatului începe să-i crească încrederea și tot așa până când…surpriză!,
rămâneți cu noi să vedeți pe cine ar vota românii dacă alegerile ar avea loc
duminica viitoare!
E bine să dai câte “o sută de lei” și la
început și la sfârsit fiindcă, așa cum a descoperit un producător de fast-food,
prima și ultima îmbucătură sunt cele mai importante. La mijloc dai în adversar cu
noroi iar, pe ultima sută de metri îți însușești măsuri din programul lui ca
să-i tai din electorat.
În tot
timpul ăsta, stafful și consultanții te păzesc nu cumva să ieși din pielea
personajului și să devii om.
ROBERT TURCESCU-Deconspirația
ROBERT TURCESCU-Deconspirația