sâmbătă, 17 septembrie 2011

CLANUL GHENOSU, BREAKING THE NEWS

Romaniasummer’s murders Breaking news: RTV a anunţat întalnirea de acum 3 zile


Vine sfarşitul lumii: e “cod portocaliu la Poplaca[1]! “Prăpădul a făcut val-vartej şi prin Covasna”[2] “copaci dăramaţi la pămant”[3] iar cuiva “i-a luat acoperişul de deasupra casei”[4]apoi, în compensare, un tavan s-a prăbuşit peste un azil. “Nimeni nu se aştepta ca tavanul să cadă aşa că oamenii au fost surprinşi.”[5]
unde erau.
Ploaia a venit tarziu pentru pepenii crescuţi a prost, fără gust, fără miros, doar apă dulce. Cantitatea de azotat folosit “fără discreţie[6] şi hormonii de creştere au creat pepenele junk pe care nu prea îl cumpără nimeni. Din cauza asta cultivatorii “ajung să dea pepenii la animale de teamă să nu-i arunce[7]
Teama păzeşte pepenii şi dacă la voi e soare să ştiţi că, peste ţară, “plouă în cantităţi de apă destul de importante”[8] şi “mocneşte ceva tensiune în zonă[9] din cauza unei crime din ghenă care a avut sau n-a avut loc, execuţia fiind în asteptare, a unui furt de bijuterii şi a unui furt din locuinţă.
Aşa că mergeţi în varful picioarelor iar dacă aţi călcat din greşeală pe telecomanda ascunsă în covorul veşted cu frunze şi aţi ridicat instinctiv capul spre colivia cu sticleţi să ştiţi că aţi căzut într-un “canal care n-are gură”[10] n-are dinţi, n-are ‘r’, ‘ch’, n-are punct sau virgulă, la care, totuşi, “ore întregi se pot vorbi[11]despre nimic.

Munca jurnaliştilor este periculoasă, telespectatorule, iar cum semnele de punctuaţie “au început să dispară una cate una fiecare şurub fiecare piuliţă.”[12], “poliţia ne sfătuieşte să evităm străzile pustii şi neiluminate mai ales în timpul nopţii”[13] Autorităţile şi presa cercetează cine “a făcut acest omor[14]. care, ca să mărim suspansul, nu e sigur că s-a întamplat deşi, cel mai probabil, e o sinucidere ca de obicei.  

Rămaneţi cu noi că “poate vă prezentăm datele cele mai importante şi anume despre vreme![15]“Vor cădea ploi cu tunete, fulgere şi chiar intensificări ale vantului”[16] în fiecare weekend aşa că rămaneţi cu noi, ca o haină de vreme rea, ponosită, sărăcăcioasă folosită pe bază de cod: cod galben, roşu, portocaliu…Apropo, ştiaţi că T. Băsescu se "judecă' cu liderul PSD? Ei bine, el “l-a acuzat pe V. Ponta de imaturitate.”[17]

Stiu că aşteptaţi veşti despre o execuţie dar ştirile despre T.Băsescu vin pur şi simplu peste noi.
-“…aaauză publicitară”[18]

Am revenit cu ştiri în exclusivitate despre crimă, furt, viol etc.

Este cercetat un bărbat şi “prietenii acestora”[19] şi sunt daţi în urmărire alţi doi suspecţi. Unul e “bărbatul cu cagulă pe faţă”[20]  care are în jur de 50 de ani şi la care martorul “nu a observat foarte multe detalii despre fizionomia individului”[21] iar “celălalt va fi cercetat în continuare şi se va stabili ce cauză a avut el în acel incident.”[22], sau omor sau furt… De asemenea se bănuieşte că o femeie le-a fost complice. "Printre altele femeia era printre cei 50 de supraveghetori.[23]
Victima colaterală este o educatoare, gagica hoţului, o fată de familie bună sedusă şi dusă la furat, pe care Rtv şi Antena vor s-o reabiliteze şi s-o reangajeze la grădiniţa unde ea lipeşte cu mare artă cartoane pe pereţi şi unde acum poate să-şi deschidă o expoziţie cu propriile poze sexoase după internet.

Dar “inevitabilul se întamplă şi de această dată”[24]. O ştire cu care poţi să-ţi bei ceaiul de la ora cinci în fiecare zi este, desigur, un viol, în termeni legali dar la protv se numeşte că un bărbat sau mai mulţi au “batjocorit” o femeie. Poate d-asta autorităţile “au internat-o şi au controlat-o pentru a se susţine ipoteza violului”[25] Tot la spital se află şi violatorul să se caute la cap dar iată că, tocmai acum “a ieşit de pe uşa spitalului a ieşit fiica lui.” “Ei nu au voie să vorbească atat cu medicul de gardă cat şi cu…[26]
-Te întrerup, reportera, pentru că avem “informaţii de ultimă oră la această oră”[27] despre crima sau execuţia din ghenă. Angajaţii RTV-srl “deghizaţi” in jurnalişti transmit acum cu camera ascunsă, din Fabrica “unde se fabrică ştirile”(C. Sincai) pentru ca apoi să fie stranşi politicienii cu presa. Te ascultăm, reportera.

-“Sansele” să fie o crimă sunt practic nule pentru că pe craniu nu s-au găsit urme de violenţă”[28]- dar un poliţist dintre “cei cu grad mai inferior[29] spune că încă se mai studiază dovezile “posterioare descoperirii cadavrului”[30] “Poliţiştii l-au capturat pe bărbatul de 50 de ani şi gol pană la brau”[31] El va fi trimis în judecată şi are toată compasiunea presei pentru că “riscă ani grei de puşcărie”.

Si Nicolae Popa cere “să fie părtaş la tot acest proces”[32] El trebuie să le explice poliţiştilor ce anume a avut de împărţire cu…[33]ăsta, cum îl cheamă? In orice caz, ei şi angajaţii rtv “au fost supuşi la detectorul cu minciuni”.[34]

Dar, pană la urmă “s-a pus în calcul[35] să se facă o graţiere generală pentru că pană şi “vremea ne mai fură cateva grade din termometre”[36] iar poliţiştii şi jandarmii sunt prea ocupaţi cu “supa-cupa Romaniei”[37] acum că “Steaua şi Dinamo ocupă primele locuri al clasamentului”[38] si suporterii “fac diverse incidente”[39] Aşadar, zona a devenit “cel mai înţesat loc de poliţie”[40]. Cu ce scop? Cu un “alcoolscop[41].

Cu această ocazie RTV face “PREMIERA INAUGURARII” stadionului National Arena, cel puţin aşa scrie pe ecran, editie Princeps. Ingroparea inaugurării s-a făcut la meciul cu Franţa cand fotbaliştii au stricat gazonul cu crampoanele fiindcă n-au purtat paslari.
Dar, se putea şi mai rău, cum spune primarul Oprescu. Vorb-aia, bine că n-am căzut de undeva de sus! Uite- aşa ca miliardarul care s-a dat cu atv-ul de stanci deşi el era pasionat de “scuby-diving”[42](sau Scooby) Bogaţii nu se chinuie prea mult dar tu, telespectatorule o să mori de gripele ucigaşe de sezon sau, dacă nu, asteniile care duc la depresie care duce la sinucidere care îţi spunem noi cum s-o faci, o să ne-ajute şi pe noi să ne ducem zilele cum ’om putea. Apropo, “vă treziţi greu pentru o nouă zi de lucru?”[43] Atunci e vorba despre depresie la pro-tv iar la RTV e mai nuanţat: depresie la întoarcerea din concediu. RTV vă recomandă “homoterapie”.

Binenţeles, astenia de toamnă vine şi pentru presă odată cu festivalurile pe care vi le anunţăm după ce s-au ţinut. Astăzi, de exemplu, a avut loc o tentativă de record gastronomic “al acestei de-a cincea ediţii”[44] la care “bucătarii au gătit fel şi fel de bucate alese”[45], din care mi-au dat si mie, să gust. Si nu uitaţi, se redeschide muzeul Antipa! “Aşa că, dacă n-aveţi altceva mai bun de făcut, veniţi, că nu veţi regreta!”[46]

După festivalurile care ne lasă unpluged ne întoarcem în capitală pentru că avem un concert.
-Bună ziua!
- “Bună ziua, într-adevăr!”[47]
-Mai sunt cateva ore pană la concert…
- “Intr-adevăr, cum ai spus şi tu, mai sunt cateva ore pană la concert” iar “oamenii petrec în virtutea faptului că alţii sunt la slujbă”[48]
-Mulţumesc. Dăm legătura la specialiştii în învăţămant să comenteze rezultatele de la bacalaureatul de toamnă.
- “Aceste rezultate sunt exact pe invers”[49] faţă de cele din vară, Intervievez acum un elev căruia tocmai i-a murit un prieten: “Ii plăcea romana în schimbul matematicei?[50], “Era nevoie de caţiva sutimi[51] să ia examenul. Dar, “te văd cu lacrimi în ochi”[52], de ce nu plangi să ne ridici ratingul?
-Te vor faţe elevii acum că n-au luat bacalaureatul?
-Să se înscrie la academiile de presă la care noi suntem ăi dintai profesori. Dar atenţie: aici “Profesorii trebuiesc plătiţi bine.”[53] Păi dacă “Insăşi d-l Gigi Becali”[54] este invitat prin telefon să facă rating, în felul lui, şi să te umple de scuipaţi, jurnalistul academician trebuie să ştie cum să se ridice ca găina, să se scuture de praf şi să-i dea înainte cu tupeu. Că telespectatorul se uită la Becali, nu la Realitatea.

Iar voi, cei de-acasă, să nu radeţi, pentru că astăzi sunt “temperaturi imposibil de suportat”[55], moartea adică. La Protv vi se spune că “cei care au stat în apartamente şi-au blestemat zilele”.[56] Acolo poate că  cineva “a smuls aerele condiţionate de pe pereţi.”[57] dar noi, care am umblat cu limba scoasă pe străzi să luăm un interviu putem să spunem că nici afară n-a fost mai bine. In plus, nu vrea să vorbească nimeni cu noi.  Santieriştii ne înjură cand ne apropiem de ei, dar şi noi îi filmăm în pauza de masă cand dorm. Chiar şi aşa “o să încercăm să luăm şi legătura cu oamenii”[58] măcar de la o încăierare interlopă.
- ”Am căzut pă jos în comă.[59]
Atat de aici, la revedere.

Stiri externe (după Youtube şi Yahoo):

,Dick Chesney sau Ţesney[60]; în Los Angeles o maşină a lovit un hydrant şi l-a transformat într-un “gaizăr”[61]; Aşhton Katcher (tot nu e bine ,măi Emma); “The Fresh Prais of Bell Air”[62] divorţează (Hai, dă-o dracu’!”); Bereck Obama[63]; Tacson (Tucson)[64], Charles de Gaulles (pronunţat anglo-francez)[65]  “Edăm Nealsăn”[66]
News alert: Romania se zguduie: “cutremurul s-a petrecut la o adancime de 104km la oră[67] şi se pare că “Monica ar purta în pantece un copil.”[68] iar dacă nu, e doar un chist.
Turism După ce am anunţat toată vara preţuri mai mari pe litoral “căci este sezon de varf”[69], după cum vă spuneam, la mare preţurile au scăzut simţitor: “Intre 149 sau 549 lei pe noapte”[70].
Cu toate astea categoria cea mai mare de vizitatori o constituie “turiştii care aşteptau în sălile de aşteptare”[71] să plece din ţară. Numai noi stăm atarnaţi între plecări şi sosiri şi facem rating cu Ceauşescu pentru că lumea pe care a creat-o presa e mai murdară decat plajele lu’ Mazăre. La Costineşti, pe vremuri, tinerii “dedicau iubitei dragoste la prima vedere”[72] iar acum, în staţiunea tineretului, se cantă retardele.
 Că veni vorba, avem un eveniment de interes naţional cu ecouri cat ţin boxele: “Petrecerea anuală a ţiganilor care se desfăşoară în fiecare an.” cu “amar de animale la proţap[73] şi retardelişti care s-au ajuns după ce, mai ieri, erau doar nişte tineri “mustiţi de talent[74]

Dar telespectatorii aşteaptă cu sufletul la gură să ne întoarcem la crima ghenoasă:
-“Execuţia a fost întreruptă de oamenii legii aşa că nu a mai avut loc.”[75]Cu siguranţă că cred că aproape… ăsta-i adevărul”[76] 

In final avem o veste bună care se termină prost: “vestea bună este că temperatura mai scade maine şi poimaine, în schimb, de joi, canicula se întoarce”[77]. “Stelele abia dacă se vor împiedica de un nor-doi pe cer”[78], iar “norii abia dacă se vor îndura să lase cateva averse cu tunete şi fulgere în zona montană[79]  
Natura se răzbună, nu vrea să ne dea inundaţii de sezon. La noapte sunt condiţii ca “luna să strălucească bland”[80] iar maine “soarele rămane la carma cerului”[81]. “Vara nu vrea să plece dintre noi!”[82]

-“…aai Romania![83]







[1] rtv
[2] protv/21iul/19:02
[3],rtv
[4] ant 1
[5] rtv/16sept/13:08
[6] protv/ 30 iun/19:30
[7]  rtv,12;28
[8]rtv/ 30 iunie/14:15  
[9] 30 iunie/14:03
[10]rtv/2aug/11:02/ fără capac 
[11] rtv/22 iul/12:44
[12] rtv/3sept/12:06
[13]rtv/24 aug/9:15 
[14]rtv/ 18 aug/11:32
[15] rtv/15 sept/17:42
[16]ant3/10iul/9:58 
[17] ant3/23aug/14:15
[18] Eurosport/14:18,2sept,Cosmin Cernat nu-l pronunţă pe toate literele
[19] rtv /într-o joi/ “Bogdan Roman şi prietenii acestora”
[20]ant3/30 iul/15:05  
[21]ant3/30 iul/15:28
[22]rtv,28aug,  
[23] rtv,,11iul
[24]rtv/6sept/13:10  
[25]rtv  10ian 
[26]12;46/ 12’54 rtv
[27] rtv/ 15aug /
[28]rtv/vineri 29iul
[29]rtv
[30] protv/ 19;30/un poliţist
[31] rtv/6sept/16:52
[32] ,b121iul
[33] rtv/12aug/16:08
[34]rtv/10 aug/16:18
[35],rtv/27 iul/9:16/ s-a luat
[36] b1/12 iul/12:53
[37] rtv/18;12,dum
[38]rtv/ 15aug/8:52  
[39]rtv/18aug/12:15 
[40], protv/20iul/19:01
[41]protv/ 30 iunie/17:23/ Ilknur
[42]rtv/6sept/16:06
[43]protv/11 sept/8:19 
[44]rtv//10sept/10:07 
[45]b1/11sept/8:32,fel de fel
[46]rtv/15 sept/12:40
[46] adesea la rtv
[47]rtv/15 aug/9:09
[48]rtv/27aug/12:20
[49]rtv/4sept/15:35 /Andreea Sicoe 
[50]rtv/4sept/15:35 
[51] idem 50
[52] idem 50
[53]rtv/ Vijulie
[54] rtv/7 sept/ (păi dacă “însăşi politicienii”…Becali ce-are să intre în legătură cu latura lui feminină)
[55] b1/24aug/15:02/ Carla Geaca
[56] protv/9 iulie19;00 (povestitoerea de la 5)
[57] rtv/14 sept/12:11
[58]9:20/ant3/24aug 
[59] rtv
[60] speakeriţa de ţeanel/rtv
[61] rtv
[62] rtv/24aug/8:42
[63] rtv/10sept/18:01
[64] protv/rtv
[65] protv/15sept/13:20/
[66]Cosmin Cernat la Eurosport, nu se satură să se audă mestecand greşit numele atleţilor
[67]rtv/6sept/18:06  
[68] rtv/8sept/15:34
[69] /protv/31 iul/19:05/varf de sezon
[70] rtv/6sept/9:23.
[71] rtv/6sept/9:30
[72]marti,2aug

[73] rtv/8sept/19:28
[74] rtv/10sept/10:11
[75] rtv/27aug/18:00
[76],rtv/31 aug/20:37
[77] rtv/11iul/13;12
[78],rtv/24aug/16:52 
[79] idem 78
[80]rtv/12aug /
[81] rtv/9:49/12aug
[82] rtv/30aug
[83]tvr/6 sept/20:52/ cosmin cernat



luni, 18 iulie 2011

TITULARIZARE 2011

Titularizare

TEMATICA STIINłIFICĂ
A. ELEMENTE DE CONSTRUCłIE A COMUNICĂRII
1. Fonetică si fonologie
Intonaţia: structură, sens si funcţii comunicative
Erori tipice de pronunţie comise de vorbitorii de limbă română ca limbă maternă
2. Morfologie si sintaxă
Categoriile gramaticale ale substantivului:numărul: pluralul substantivelor (regula generală, alomorfele morfemului de plural, plurale neregulate, pluralul si substantivele colective, singulare fără plural, două forme de plural cu sens diferit); clasificarea substantivelor în funcţie de număr (substantive individuale si substantive colective, substantive numerabile si nenumerabile); determinarea: valorile articolului hotărât si nehotărât; determinarea cu marca zero; omisiunea articolului; cazul: genitivul saxon si genitivul prepoziţional; genul: expresia lexicală a genului, genul referenţial (folosirea anaforică a pronumelor personale).
Categoriile gramaticale ale verbului: timp: forme (verbe regulate si neregulate, alomorfele morfemului de trecut, alomorfele morfemului de persoana a III-a singular indicativ prezent), valori si utilizare; aspect: opoziţia perfectiv-imperfectiv (progresiv) si clasele aspectuale de verbe; mod: distincţia mod personal – mod impersonal; modul indicativ, modul subjonctiv si modul imperativ (formă, valori, utilizare);
diateză: diateza pasivă (pasivul cu be si structuri pasive cu get: valori, utilizare).
Anexa nr. 2 la OMECTS nr. 5620/ 11.11.2010
5 Categoriile gramaticale ale adjectivului:gradele de comparaţie: comparaţia de superioritate, de egalitate si de inferioritate, superlativul (regula generală, adjective cu forme de comparaţie neregulate); adjective gradabile si non-gradabile.
Procedee majore si minore de formare a cuvintelor
Sintaxa propoziţiei simple: verbele auxiliare: proprietăţi morfologice si sintactice, utilizare; verbele modale: caracteristici morfologice, sintactice si semantice;
predicatele de tip copulativ; predicatele intranzitive: clasificare, proprietăŃi sintactice, utilizare; predicatele tranzitive: clasificare, proprietăţi sintactice, utilizare; construcţii tranzitive cu două complemente (double object constructions); particularităţi ale subiectului: construcţii cu it si there, omisiunea subiectului; acordul între subiect si predicat; adjectivul: utilizarea atributivă si predicativă; poziţia în cadrul grupului nominal; ordinea adjectivelor; adverbul: clasificare, ordinea adverbelor, poziţia în propoziţie; propoziţii negative: clasificare, proprietăţi sintactice si semantice, polarity items.
Sintaxa frazei: propoziţii completive introduse prin that: caracteristici sintactice si semantice, omisiunea lui that, concordanţa timpurilor, folosirea subjonctivului în completiva introdusă prin that, distributie si funcţii sintactice; completiva infinitivală: clasificare, caracteristici sintactice si semantice, distribuţţie si funcţii
sintactice; construcţiile gerundivale: clasificare, caracteristici sintactice si semantice, distribuţie si functii sintactice; construcţii participiale: clasificare, caracteristici sintactice si semantice, distribuţie si funcţii sintactice; propoziţia relativă: clasificare, caracteristici sintactice si semantice, utilizarea pronumelor relative; propoziţii interogative directe si indirecte: clasificare, caracteristici sintactice, distribuţie, funcţii
sintactice; propoziţii de tip cleft si pseudo-cleft: caracteristici sintactice, distribuţie, funcţii sintactice; concordanţa timpurilor; propoziţii circumstanţiale (adverbial clauses);
vorbirea directă, vorbirea indirectă.
3. Semantică si lexicologie, stilistică pragmatică, socio-lingvistică
Elemente de analiză semantică
Relaţii lexicale: sinonimie, antonimie
Limbaj figurativ si figuri de stil
Limbaje de specialitate, stiluri funcţionale
Marcarea socială a interacţiunilor verbale prin mijloace lingvistice; funcţii lingvistice
Elemente de analiză a discursului; tipuri de text
Mijloace de redare a modalitătii: intonaţia, mijloace lexicale
B. DOMENII TEMATICE
Domeniile tematice generale sunt cele prevăzute în programele scolare (TC, CD) si sunt obligatorii. Pe lângă acestea, în vederea desfăsurării activităţilor în cadrul cursurilor opţionale (C.D.S.), se vor studia / pregăti si următoarele:
a) termeni si concepte în plasarea textului în context istoric si cultural:
- curente literare: iluminism, romantism, realism, realism magic, naturalism, modernism,
existenţialism, postmodernism etc;
- genuri literare: poezie, dramă, nuvelă, roman, non-fictiune.
b) principii de compozitie:
- subiect, temă, voce poetică, atmosferă, tonalitate, procedee stilistice (epitet, metaforă,
metonimie, alegorie, simbol); modalităţi narative: naraţiunea obiectivă, subiectivă, omniscienţa totală/partială, impersonalitate, construirea intrigii; tipologia personajelor; motivarea socială / psihologică; modalităţile retorice ale povestirii; timp, spaţiu, cauzalitate; structuri expressive dramatice caracteristice tragediei, comediei, melodramei, teatrului absurdului.
c) perspective si tonalităţi:
- tragism, patetism, comic si ludic, ridicol, burlesc, grotesc, sublim.
d) intenţionalitate si limbaj - vocabularul poetic.

Se vor studia lucrări reprezentative ale unor autori semnificativi din literatura si cultura britanică si americană conform următoarei liste minimale:
William Shakespeare: The Sonnets, Romeo and Juliet, Hamlet, Macbeth, A Midsummer Night’s Dream
Daniel Defoe: Robinson Crusoe
Jonathan Swift: Gulliver’s Travels
John Keats
S. T. Coleridge: The Rime of the Ancient Mariner
Jane Austen: Pride and Prejudice
Charles Dickens: Great Expectations, David Copperfield
Lewis Carroll: Alice’s Adventures in Wonderland
Thomas Hardy: Tess of the D’Urbervilles
Nathaniel Hawthorne: The Scarlet Letter
Walt Whitman: Leaves of Grass
Emily Dickinson
Mark Twain: The Adventures of Huckleberry Finn
Herman Melville: Moby Dick
Henry James: The Portrait of a Lady
Joseph Conrad: Heart of Darkness, Lord Jim
James Joyce: Ulysses
G. B. Shaw: Caesar and Cleopatra, Pygmalion
Virginia Woolf: Mrs Dalloway
F. S. Fitzgerald: The Great Gatsby
Ernest Hemingway: Short Stories
Eugene O’Neill: Mourning Becomes Electra
William Faulkner: Absalom! Absalom!
T.S. Eliot: Waste Land
William Golding: Lord of the Flies
N.B. Candidaţii vor avea în vedere posibilitatea formulării subiectelor sub forma unor comentarii detext / analize de text în perspectivă didactică. Acestea pot fi alese din alţi scriitori si alte opere decât cele din lista minimală.
BIBLIOGRAFIE
A. ELEMENTE DE CONSTRUCłIE A COMUNICĂRII
1. Baciu, I. 2004. Functional Categories in English. Vol. I. Nominal Categories. Bucuresti: Editura
Universităţii din Bucuresti
2. Baciu, I. 2004. English Morphology: Word Formation. A Generative Perspective. Bucuresti:
Editura Universităţii din Bucuresti
3. Bădescu, A. 1984 - sau orice altă ediţie. Gramatica limbii engleze, Editura Stiinţifică si
Enciclopedică
4. Cook, G. 1989. Discourse. Oxford University Press
5. Foley, Mark and Hall, Diane. 2003. Advanced Learners' Grammar. Pearson Education Limited
6. Gairns, R.et al. 1984. Working with Words. Cambridge University Press
7. Graver, B.D. 1994. Advanced English Practice. Oxford University Press
8. Leech, G. et al. 1975. A Communicative Grammar of English. Longman
9. Hewings, Martin. 2009. Grammar for CAE and Proficiency. Cambridge University Press
10. Huddleston, R., Pullum, G.K. eds. 2002. The Cambridge Grammar of the English Language.
Cambridge: Cambridge University Press
11. Ietcu, I. 2006. Discourse Analysis and Argumentation Theory: Analytical Framework and
Applicatio., Bucuresti: Editura Universităţii din Bucuresti
12. Mateescu, D. 2002. English Phonetics and Phonological Theory. Twentieth Century
Approaches, E.U.B.
13. Quirk, R. et al. 1972. A Grammar of Contemporary English. Longman
14. Sorea, D. 2007. Pragmatics. Some Cognitive Perspectives, Bucuresti:Editura Universităţii din
Anexa nr. 2 la OMECTS nr. 5620/ 11.11.2010
9
Bucuresti
15. Swan, M. 1996. Practical English Usage. Oxford University Press
16. Weir, C. 1990. Communicative Language Testing
B. DOMENII TEMATICE
1. Bradbury, Malcolm. 1992. The Modern American Novel, Second edition. Oxford: Oxford
University Press
2. Delaney, D., Ward, C. & Carla Rho Fiorina. 2003. Fields of Vision. Literature in the English
Language. Longman.
3. Gill, R. 1995. Mastering English Literature. Macmillan Press Ltd.
4. Gower, R. 1990. Past into Present. Longman
5. Sanders, A. 1994. The Short Oxford History of English Literature. Oxford University Press
6. The Oxford Illustrated History of English Literature. 1994, Oxford University Press
7. Lidia Vianu, 2004. The Desperado Age. Bucuresti: E.U.B
8. The Modern British Novel, 1993. London: Secker and Warburg
Anexa nr. 2 la OMECTS nr. 5620/ 11.11.2010
10
TEMATICA PENTRU METODICA PREDĂRII LIMBII ENGLEZE
Metode, procedee si tehnici moderne de predare a unei limbi străine
Teorii ale învăţării – aplicarea lor la învăţarea unei limbi străine
Învăţarea centrată pe elev – instruire diferenţiată
Învăţare activă
Predarea comunicativă - metode, procedee si tehnici moderne de învăţare a unei limbi străine
Proiectarea unităţilor de învăţare, a lecţiilor si a activităţilor de învăţare
Tipuri de activităţi
Tehnici de lucru în formarea si dezvoltarea deprinderilor de scris, vorbit, citit si ascultat
Abordarea integrată a deprinderilor de comunicare în cadrul orelor de limba engleză
Tehnici de management al clasei
Metode si tehnici tradiţionale si alternative de evaluare a rezultatelor si randamentului scolar;
tipuri de teste
Modalităţi de înregistrare a progresului elevilor
Tehnici de producere a mesajelor scrise adecvate unor anumite contexte conform prevederilor
programelor scolare în vigoare ( paragraf/eseu narativ, descriptiv, argumentativ, reflexiv; texte
funcţionale etc)
Predarea literaturii si a elementelor de cultură si civilizatie anglo-saxonă si globală
Principii de evaluare a materialelor folosite în predarea limbii engleze



BIBLIOGRAFIE
1. Delaney, D., Ward, C. & Carla Rho Fiorina. 2003. Fields of Vision. Literature in the English
Language. Longman.
2. Evans, Virginia. 2002. Successful Writing. Express Publishing
3. Hadfield, J. 1990. Classroom Dynamics. Oxford University Press
4. Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Pearson Education Limited
5. Heaton, J. 1988. Classroom Testing. Longman
6. Nunan, D. 1991. Language Teaching Methodology. Prentice Hall
7. Stoica, A. 2003. Evaluarea progresului scolar. De la teorie la practică. Humanitas EducaŃional
8. Underwood, M. 1987. Effective Class Management. Cambridge University Press
Anexa nr. 2 la OMECTS nr. 5620/ 11.11.2010
11
9. Ur, P. 1996. A Course in Language Teaching
10. Scrivener, J., 1994. Learning Teaching, Macmillan
11. Scrivener, J., 2008. Learning Teaching, Macmillan
12. Nunan, D., 1993. Designing Tasks for the Communicative Classroom. Cambridge: Cambridge
University Press
13. Nolasco, Rob, 1992. Writing. Oxford University Press, Oxford
14. Nunan, D., 1991. Language Teaching Methodology, Prentice Hall
15. Nunan, David, 1993. Designing Tasks for the Communicative Classroom. Cambridge University
Press,Cambridge
16. O'Malley, J. Michael and Anna Uhl Chamot. 1993. Learning Strategies in Second Language
Acquisition. Cambridge University Press, Cambridge
17. Underwood, M. 1989. Teaching Listening. Longman, Harlow
18. Ur, P. 1988. Grammar Practice Activities. Cambridge University Press, Cambridge
19. Wallace, C. 1992. Reading. Oxford University Press, Oxford
20. CADRUL EUROPEAN COMUN DE REFERINłĂ PENTRU LIMBI. 2003

Aş vrea să ştiu dacă maimuţele de la televizor ştiu măcar să citească ce scrie mai sus avand în vedere că ele abia fac propoziţii de clasa întaia si înlocuiesc “l-au violat” cu “l-au batjocorit”. Daca si Realitatea isi permite sa-i faca prosti pe "dascali", cum le spun ei, atunci oricine poate.
Pentru cine nu ştie, literatură engleză nu se predă decat la liceu bilingv iar posturile mai bune, inclusiv cele de la liceu, se scot în august cand nu se mai dă examen naţional, e doar o “mică înţelegere” cu inspectorii.
Anul ăsta, dacă nu picai pe subiect la literatură nu făceai nici metodica, în total şase puncte. Cu toate astea, se prea poate, ca unii să ajungă titulari, aşa cum s-a mai văzut, fără să ştie să citească sau fără să ştie articolul, pentru că sistemul de “învăţare pe de rost”, chiar la facultăţi grele, asta produce. E interesant, de asemenea, că există o rubrică în care i se cere candidatului să precizeze dacă are părinţi în învăţămant. De asta, candidaţii “pe bune” sunt făcuţi de ras în toată ţara iar ceilalţi sunt puşi “cu mana” în posturi bune. Imi aduc aminte ce avertisment transmitea un professor universitar, mare televizionist: ministrul Funeriu nu cunoaşte învăţămantul romanesc! Sigur că nu-l cunoaşte! In teritoriu nimeni nu se sinchiseşte de lege iar, in ultimii ani, stiind ca se schimba modalitatea de titularizare, deja s-a dat dreptul pentru directori si inspectori iar unii s-au instalat definitiv pe posturi. Vor da in fiecare an cate ceva si vor face agapele binecunoscute pentru grade. Asta e tot ce s-a reusit pana acum, pentru ca, oricine ar veni la minister, n-are ce face. 
Ce nu s-a spus pe nici un post este că acest examen nu e un test de verificare a cunoştinţelor, e chiar un examen-concurs. Se-nţelege că, după toată agitaţia gen “uite de la cine vor învăţa copiii mei carte!”, p-ăştia tineri îi vor sfaşia şi umili muierile analfabete care vorbesc în dezacorduri din mediul rural şi care îşi iau informaţia din ştirile de la ora 5. Dar, asta e şi ideea, nu?