Traducere –
“…o dansatoare a căzut ȋn timpul concursului de dans iar
producătorii au editat scena, ca să pară grav rănită. Ȋn realitate, ea s-a
ridicat şi a continuat să danseze.”
“Pe la
mijlocul anilor 1900, televiziunea a năvălit ca o furtună peste lume, urmărind diverşi
oameni peste tot şi, ȋn acelaşi timp, invitȋnd milioane de spectatori să să le
vadă fiecare mişcare. Exploatarea prin intermediul Reality TV a
condus numeroşi participanţi să treacă prin experimente traumatizante, din
cauza a ceea ce se ȋntȋmplă ȋn timpul show-ului.
Cei mai
mulţi participanţi din cadrul Reality TV shows au declarat că au
fost supuşi unor presiuni permanente, din partea producătorilor, de a juca un
anumit rol. Cel mai adesea ȋn spectacolele competitive, fiindcă producătorii le
cer concurenţilor să iasă ȋn evidenţă, etalȋnd anumite calităti."
Maddy Ziegler avea doar şapte ani...
"De exemplu,
ȋn popularul reality-show “Dance moms”, dansatoarea Maddy Ziegler avea
doar şapte ani atunci cȋnd, spune ea, a fost forţată de producători să se
poarte ca o perfecţionistă. Era tocată constant să spună că e cea mai bună din
concurs; din cauza acestei atitudini, a fost pusă ȋntr-o lumină negativă ȋn
ochii publicului. Maddy Ziegler a raportat şi că era separată de mama ei pe
timpul cȋt producătorii o instruiau cum să se poarte.
Ȋn afară de a face, din oameni adevăraţi, personaje,
producătorii manipulau situaţiile ȋn aşa fel ȋncȋt participanţii să pară ȋntr-o
situaţie mai rea decȋt ȋn realitate. De exemplu, la ‘Dance Moms’, o
dansatoare a căzut ȋn timpul concursului de dans iar producătorii au editat
scena, ca să pară grav rănită. Ȋn realitate, ea s-a ridicat şi a
continuat să danseze.
Conform unui
studiu CivicScience, cam 52% dintre americani se uită cel puţin o oră pe
săptămȋnă la un reality-TV. Avȋnd mai mult de jumătate din americani
telespectatori ai acestor show-uri, de la cooking la family shows,
există o presiune constantă asupra tinerelor staruri, de a fi perfecte.
Dacă nu se ridică la ȋnălţimea aşteptărilor, sunt criticate de public.
Stima şi
imaginea de sine pot, de asemenea, fi tăvălite, dacă joci ȋn reality-show-uri,
de la o vȋrstă fragedă. La X-Factor, cȋntăreaţa de 13 ani, Rachel Crow, a
fost lăudată ȋn mod exagerat de către juriu, de cȋt de bine cȋntă. Ȋnsă, pȋnă la urmă, a fost “votată” să iasă din concurs,
moment ȋn care s-a prăbuşit, ȋn lacrimi şi s-a pornit să zbiere după mamă-sa. Ȋnregistrarea a fost distribuită imediat, peste tot ȋn social
media, prilej cu care, milioane de vizualizări au umilit-o din nou.
Fanii
show-ului au criticat-o că n-a ştiut să se poarte ȋn atare situaţie, iar asta
dovedeşte că e prea mică pentru un show atȋt de mare. Dacă ar fi fost ceva mai
măricică, o Rachel Crow mai matură şi cu calităţi mai dezvoltate, ar fi putut
reuşi.
Unii ar
putea zice că, reality-show-ul e un lansator de cariere pentru mulţi copii.
Kandall şi Kylie Jenner, cele mai tinere vedete din foarte popularul show “Keeping
up to Kardashians”, au fost transferate, aici, ȋntr-o lume a machiajului şi
modelingului. Fără faima dobȋndită ȋn show-ul TV, tinerele staruri n-ar fi fost
ȋn stare niciodată să prindă oportunitatea de a deveni aşa faimoase.
Totuşi, o
nouă formă de distracţie tip family reality preia controlul şi are acelaşi
efect negativ, ca cele de la TV. Aplicaţiile social media, cum ar fi Instagram,
TikTok şi YouTube au şi ele influenţă asupra traumelor copilăriei. Familiile de
influenceri de pe aceste platforme – cum sunt familiile Labrant şi Hermansyah -
ȋşi fac filmări cu activităţile zilnice. Ei pot părea nişte entertainers
ȋn toată regula, dar copiii sunt expuşii lumii ȋntregi de la vȋrstă prea
fragedă.
La fel ca
publicul de reality TV, cei din on-line aşteaptă de la copiii expuşi ȋn aceste
filmări, să fie anumite personaje. Poate micuţilor nu le place să-i urmărească
cineva cu camera toată ziua, poate vor să stea ȋn lumea lor.
Ȋn loc să ignorăm problemele crescȋnde ale copiilor expuşi ȋn
reality TV, ar trebui să le stopăm. Protecţia copiilor ar trebui să fie ȋn
fruntea listei de priorităţi, mai ales ȋn era social media. Cum reality-show-urile
TV devin mai populare pe zi ce trece, copiilor nu trebuie să li se permită să
concureze ȋn acest tip de emisiuni şi nici să fie expuşi ȋn social media.”
Putting children on reality tv shows causes trauma and mental
health problems [opinion] - by Faith Hugus, Reporter • January 18, 2024 - https://eagleeye.news/29538/opinion/opinion-putting-children-on-reality-tv-shows-causes-trauma-and-mental-health-problems/
Noam Chomsky – Zece strategii de manipulare ȋn mass-media https://antipresa.blogspot.com/2024/04/noam-chomsky-zece-strategii-de.html#more
Ȋmbolnăviţi de frica
bolilor - Amanda, o
femeie de 33 de ani, profesoară de artă, a mers, mai ȋntȋi, la vreo douăzeci de
doctori. Era sigură că are leucemie, tumoră pe creier şi… https://freefrompress.blogspot.com/2024/04/imbolnaviti-de-frica-bolilor.html#more
4 Sep 2021-
Brian Dillon, The Guardian - Ciclicitatea Groază, colaps,
uşurare: povestea absurdă şi chinuitoare a unui ipohondru https://antipresa.blogspot.com/2024/04/ipohondria-boala-fara-boala.html
“A trecut un an
de-atunci şi sunt furioasă.” https://antipresa.blogspot.com/2024/04/diagnostic-gresit.html
https://anticancerantiteroare.blogspot.com/2019/10/cancer-diagnostic-gresit-misdiagnosed.html
Ştiinţa ridicolă din capul alarmistului climatic
“Din fericire, e uşor să-ţi dai seama de asta, nu trebuie să fii savant. Serios, nu plecaţi nicăieri. Nu urmează cine ştie ce demonstraţii ştiinţifice complexe, nimic greu…” https://freefrompress.blogspot.com/2024/04/stiinta-ridicola-din-capul-alarmistului.html#more
“Având
stabilite cele două noțiuni și mergând pe firul logic, publicitatea
înșelătoare este orice activitate de promovare care deformează realitatea sau
prezintă una falsă cu scopul de a schimba comportamentul consumatorului sau
de a prejudicia imaginea concurenților.”
https://www.adwiz.ro/resurse-utile/despre-publicitatea-inselatoare.php