miercuri, 23 octombrie 2019

Guvernul Adidas Torsion și cancerul solidar



Pentru cine nu știe, în zorii anilor “90, cam pe cînd se crăpa capitalismul și pe plaiurile noastre, una din primele mostre preventive, a ce va să vină, a fost experimentul Adidas Torsion. Pe modelul “Acum și-n România!”, “Cado’!”.

Pe scurt, locuitorii tărîmului nostru (de basm atunci, de poveste și-acum), au fost îmbuibați săptămîni în șir, zi și noapte, cu publicitate la niște adidași, frumoși în poză cum nu mai văzuse miorița și Făt-Frumos, măre, de cînd se știau ei a paște în colbul de la marginea drumurilor noastre toate. Românii, iuți, din fire, inclusiv la desprinderea ariciului de buzunar, băteau buticurile, într-un pelerinaj continuu, disperați să nu piardă primele loturi și, vecinul de bloc, de pildă, să se primenească la obiele înaintea lui.

Cred că, încă de pe atunci, ușile magazinelor au devenit batante, de prea mult du-te-vino: Adidas Torsion? Nu, încă n-au venit. Adidas Torsion? Nu. Şi tot așa, săptămîni, poate luni, cine mai știe?! Dacă le-am ține minte exact, pe toate, n-am mai merita să fim surprinși…

Cînd așteptarea a ajuns la paroxysm și înainte de primele leșinuri, adidașii au invadat piața. Toată lumea a contribuit, în solidar, la acest experiment, cumpărînd pentru sine sau pentru a-i face cadou. Stocul s-a epuizat rapid și înainte de primele crăpături.
Asta fiindcă falșii adidași erau pantofi de mort, cum se spune la noi.